Kontynuacja artykułu: „Darmowe sposoby reklamy w sieci oraz reklamy lokalnej”
I. Reklama Internetowa
10. Stwórz bazę mailingową i aktywnie pozyskuj adresy e-mail swoich klientów.

Czym jest e-mail marketing?

Należy on do grupy marketingu bezpośredniego, który wykorzystuje pocztę elektroniczną jako narzędzie działań reklamowych. E-mail marketing obejmuję analizę, plan, realizację i kontrolę następujących procesów:

  • wysyłkę wiadomości e-mail
  • obsługę informacji zwrotnych
  • tworzenie i rozbudowa baz adresów e-mail
  • zarządzanie bazami adresów e-mail
  • przygotowywanie treści oraz kreacji wiadomości e-mail

Dlaczego warto inwestować czas i pieniądze w e-mail marketing?

  • Często sprawdzanie skrzynki pocztowej jest pierwszą oraz ostatnią czynnością w ciągu dnia.
  • E-mail marketing jest niedrogą opcją reklamy, która w większości przypadków zawsze się zwraca.
  • Kampanie są przeprowadzane szybko, dzięki czemu już w ciągu pierwszych minut po uruchomieniu kampanii możemy zauważyć efekty jej działań.
  • Po ukończonej kampanii, za pomocą kilku dodatków możemy dokładnie zmierzyć wyniki kampanii oraz zachowanie użytkowników.

Jakie formy przybiera e-mail marketing?

  • Newsletter – wykorzystywany do budowy relacji z klientami,  jest elektroniczną formą czasopisma rozsyłanego do prenumeratorów.
  • Katalogi sprzedażowe – nastawiając się na sprzedaż, możesz przesyłać potencjalnym klientom pełną ofertę swojej firmy w formie gotowych katalogów lub prezentacji pdf.
  • Ogłoszenia – są to ważne informacje, które chcemy przekazać naszym klientom, ogłoszenia często zawierają kody rabatowe lub informacje o trwającej promocji.
  • Informacyjne – jeżeli zmieni się status Twojej firmy, lub budujesz nowy oddział, ta forma e-mail marketingu jest dla Ciebie.
  • Maile transakcyjne – jak sama nazwa wskazuje, są to wiadomości dotyczące zakupu w sklepie internetowym lub “porzuconych koszyków”.
  • Autorespondery – są to wiadomości wysyłane przez serwis internetowy automatycznie, np przy rejestracji lub zakupie produktu.

Prawo w e-mail marketingu, na co należy zwrócić uwagę?

  • Przed wysyłką maila z informacją handlową, musimy uwcześnie uzyskać zgodę na otrzymywanie ofert handlowych.
  • Musisz zarejestrować swoją bazę e-maili do GIODO (Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych).
  • Spółki handlowe w stopce e-mail muszą podać następujące informacje:  nazwę spółki, jej siedzibę i adres, oznaczenie sądu rejestrowego, w którym przechowywana jest dokumentacja spółki oraz numer, pod którym spółka jest wpisana do rejestru, numer identyfikacji podatkowej (NIP), wysokość kapitału zakładowego.
  • W wiadomości powinna znaleźć się opcja z możliwością wypisu z danej bazy mailowej.

Jak pozyskiwać zgody na otrzymywanie informacji handlowych?

  • Formularz zapisu do newslettera na własnej stronie internetowej.
  • W mailach transakcyjnych dodać stopkę z możliwością zapisu na newsletter.
  • Za pomocą specjalnej aplikacji na facebooku możesz pozyskiwać adresy e-mail swoich fanów.
  • Tworząc webinaria, darmowe ebooki itp. , możesz wymagać wyrażenia zgody na otrzymywanie oferty handlowej przed pobraniem darmowego materiału.
  • Lokalne akcje promocyjne związane z zapisami na Twój newsletter np. darmowy kod rabatowy 20% przy zapisie swojego maila do bazy mailingowej.

E-mail marketing skutecznym narzędziem marketingowym

Warto pomyśleć nad wprowadzeniem działań e-mail marketingu do swojej firmy. Małymi krokami zdobędziemy dodatkowy kanał komunikacyjny z grupą stałych klientów,  którą z wszelkich sił musimy postarać się zatrzymać. Musimy zadbać o dopełnienie wszystkich formalności prawnych oraz o przejrzystość naszych informacji handlowych, aby klienci chętnie przeglądali od nas wiadomości.

Już wkrótce więcej artykułów z serii:
„Darmowe sposoby reklamy w sieci oraz reklamy lokalnej”

Informacje o pojawiających się nowych wpisach znajdziecie na naszym facebook’u