Dziś przedstawiamy jeden z mało znanych sposobów reklamy w sieci oraz promowania własnej marki. Mówimy tutaj o komentarzach na blogach, jako działaniu link buildingowym dla naszych stron internetowych oraz działaniu wspomagającym budowę własnej marki.

Czym jest link building?

Linkowanie (ang. Link building) – zestaw działań związanych z optymalizacją dla wyszukiwarek internetowych wewnątrz i na zewnątrz strony internetowej, których celem jest poprawienie pozycji witryny w wyszukiwarkach internetowych, a pośrednio zwiększenie ilości wejść na daną stronę lub linków zwrotnych. Poprawna implementacja linkowania może zwiększyć ilość wysokiej jakości odniesień do danej strony internetowej, co z kolei może przełożyć się na wyższą pozycję w rankingu wyszukiwarek internetowych. Wykorzystywane jest także jako strategia w kampaniach marketingowych, których celem jest zwiększenie świadomości marki.

Jakie korzyści niosą ze sobą komentarze na blogach?

  1. Zwiększa ruch na stronie, poprzez umieszczanie linków dofollow lub nofollow,
  2. Poprawiają pozycję w wyszukiwarce zwiększając wartość PageRank,
  3. Istnieje możliwość tworzenia słów kluczowych związanych z Twoją branżą,
  4. Tworząc wartościowe komentarze budujesz wizerunek eksperta w swojej branży.

Kilka porad dla początkujących blogerów

  1. Czytaj artykuły, które komentujesz. Niby banalnie prosta zasada, lecz istnieją osoby, które niestety nagminnie ją łamią,
  2. Staraj się pisać tylko wartościowe komentarze, liczy się ilość a nie jakość!
  3. Wyróżnij się w skrzynce komentarzy czekających na moderację! Sprawdź serwis Gravatar, który do każdego wpisu / komentarzu z Twoim udziałem doda automatycznie Twoje zdjęcie,
  4. Uzupełniaj w 100% swój profil, na portalach wymagających rejestracji, wyróżnisz się na tle spamerów i twoje komentarze będą szybciej moderowane.

Podsumowując:
Poprzez umieszczanie komentarzy na blogach związanych z naszą branżą zyskujemy nie tylko cenną wiedzę dzięki lekturze publikowanych wpisów, lecz również budujemy małymi krokami wizerunek eksperta w naszej branży oraz pozytywnie wpływamy na pozycjonowanie naszej strony internetowej. Poświęcając kilkanaście minut dziennie możemy uniknąć wysokich kosztów związanych z kampaniami zewnętrznych firm SEO, lecz również posiądziemy bezcenną wiedzę, która na pewno pozytywnie przełoży się na nasze późniejsze osiągnięcia. Polecamy serdecznie taką formę darmowej reklamy w sieci.