Kontynuacja artykułu: “Darmowe sposoby reklamy w sieci oraz reklamy lokalnej”
I. Reklama w internecie
1. “Social media – Profil firmowy w mediach społecznościowych to najlepszy sposób kontaktu z Twoimi klientami.”

Zaczynamy opisywać sposoby darmowej reklamy od jednego z najpotężniejszych narzędzi marketingowych, jakimi są profile firmowe w mediach społecznościowych.
Temat bardzo obszerny, który na pewno w większym stopniu zostanie opisany w przyszłości. Teraz skupimy się na podstawach, które mają pomóc początkującemu przedsiębiorcy rozreklamować się całkowicie bez żadnych kosztów.

Dlaczego warto zaistnieć na serwisach społecznościowych?

Według raportu “We are social media” ze stycznia bieżącego roku z mediów społecznościowych korzysta ponad 2 miliardy osób, co oznacza, że w ciągu ostatniego roku przybyło 222 miliony nowych użytkowników social media. Inny raport wskazują na taką ciekawą informacje jak:
średni czas spędzania POLAKÓW w internecie to 4,9 h/dobę, z tego 2,1 h/dobę spędzamy w mediach społecznościowych!
Jak sytuacja wygląda w Polsce? W dużym skrócie:
mamy 25,7 mln użytkowników internetu, 67% populacji w kraju ma dostęp do internetu, a 13 milionów (34% populacji) aktywnie korzysta z mediów społecznościowych.
Social media to wspaniały, darmowy kanał kontaktu z klientami. Statystyki mówią same za siebie, jeżeli chcesz zbudować dobry wizerunek swojej firmy bez mediów społecznościowych wiele nie zdziałasz.

Na jakich serwisach warto założyć profil firmowy?

Kwestia tak na prawdę jest zależna od branży oraz od grupy docelowej. Najlepszym rozwiązaniem będzie wymienienie popularnych stron:

Facebook – 1366 milionów aktywnych użytkowników, światowy lider na rynku social media,

Google+ – 343 miliony aktywnych użytkowników, numer dwa na światowej liście, ciągle się rozwija, ciekawe połączenie z kampanią w google,

Instagram – 300 milionów aktywnych użytkowników, instagram działa pod szyldem facebooka, więc warto mięć go na uwadze,

Twitter – 284 milionów aktywnych użytkowników, w Polsce mniej popularny (około 3 mln użytkowników) , lecz na świecie bardzo znana platforma social media,

Snapchat – 100 milionów aktywnych użytkowników, wchodzący na rynek serwis musi jeszcze sporo wprowadzić, aby walczyć z najlepszymi serwisami na rynku,

YouTube – nieujęty w rankingu “We are social media”, ale jeśli chodzi o filmy video bezkonkurencyjny lider ( w Polsce miejsce numer 2 z liczbą około 18 milionów użytkowników!),

Pinterest – przeznaczony do kolekcjonowania i porządkowania zebranych materiałów wizualnych. Osobiście bardzo podoba mi się przekaz tego serwisu, warto przetestować!

Linkedin – ponad 300 milionów użytkowników! Międzynarodowy serwis społecznościowy, specjalizujący się w kontaktach zawodowo-biznesowych.

Jak prowadzić konto firmowe na portalu społecznościowym?

– Wprowadzaj informacje o swojej firmie (adres, numer telefonu, stronę internetową itp.),

– Stwórz ciekawy opis charakteryzujący Twoją firmę!

– Ustaw ciekawe zdjęcie w tle, które przyciągnie użytkowników,

– Zaproś swoich znajomych,  pokażesz swoją firmę znajomym Ci osobom, którzy pewnie przy okazji rozpowiedzą bliskim czym się zajmujesz 🙂

– Bądź regularny! Wyznacz określoną liczbę postów / tydzień i tej liczby się trzymaj. Nie przesadzaj, nadmierne treści mogą być źle odebrane,

– Ograniczaj liczbę autopromocji. Postaraj się co jakiś czas opublikować jakiś ciekawy artykuł, interesujące zdjęcie, buduj relacje z klientami i zachęcaj ich do aktywności!

– Nagradzaj swoich fanów. Publikuj różne promocje, udostępniaj produkty / usługi dnia w obniżonych cenach, przeprowadzaj konkursy z nagrodami! Zyskasz stałych użytkowników, ufających Twojej firmie,

– Odpisuj na komentarze, nie lekceważ złych opinii, staraj się zrozumieć niektóre “wybryki” fanów,

– Śledź statystyki strony / postów. Dowiesz się, które treści są uważane za ciekawe przez Twoich fanów, w jakich godzinach zasięg jest największy, czego warto unikać,

Pamiętaj!

– “Nie od razu Rzym wybudowano” – daj sobie czas na naukę, analizę, zdobycie fanów. Budowanie pozytywnego wizerunku marki to mozolna, długotrwała praca, lecz na prawdę opłacalna,

– Zacznij od jednego portalu, zobaczysz jakie efekty uzyskasz, nauczysz się kilku technik reklamowych, zbudujesz grupę stałych fanów, wtedy dopiero pomyśl o innych serwisach społecznościowych. Zdecydowanie na sam początek polecam Facebooka,

– NIE KUPUJ POLUBIEŃ, na allegro jest pełno użytkowników, którzy proponują sprzedaż fanów za małe pieniądze. Zaufaj nam, są to nieaktywni użytkownicy, którzy nie są w ogóle zainteresowani Twoją firmą i najczęściej kompletnie odbiegają od grupy docelowej. Jeden prawdziwy fan jest lepszy od 1000 kupionych… (nie mylcie “kupowania” z “promowaniem”, promowanie jest jak najbardziej wskazane),

– Jeśli nie masz czasu, umiejętności lub odpowiedniej wiedzy na ten temat – nie rezygnuj! Poszukaj specjalisty! Profesjonalista poprowadzi efektywnie Twój profil, co w przyszłości przełoży się na realne zyski. Jeśli nie masz funduszy na zatrudnienie właściwej osoby do prowadzenia Twojego profilu, zgłoś się do nas! Działamy również na zasadzie współpracy oraz doradztwa ws. social mediów, razem postaramy się zbudować solidną relację z Twoimi klientami!

Temat social mediów zostanie jeszcze wielokrotnie poruszony na naszym blogu. Dzisiejszych artykuł ma na celu pokazać bezpłatną stronę social mediów, dla początkujących przedsiębiorców. Jeśli macie jakieś pytania, chętnie służymy pomocą. 🙂

Spis treści reszty darmowych sposobów na reklamę znajduje się na naszym blogu pod tym adresem:
http://www.artduo.pl/darmowe-sposoby-reklamy-w-sieci-oraz-reklamy-lokalnej/