Kontynuacja artykułu: „Darmowe sposoby reklamy w sieci oraz reklamy lokalnej”
I. Reklama Internetowa
9. Szukaj kontrahentów, z którymi nawiążesz współpracę barterową!

Czym jest BARTER?

Barter to wymiana bezgotówkowa, czyli towar za towar albo usługa za usługę. We współpracy barterowej, strony określają wartość oferowanych towarów/usług i dążą do tego, aby pomiędzy stronami bilans był zerowy.

Co barter ma wspólnego z reklamą?

Na samym początku naszej działalności, lub w cięższych chwilach chcemy pozyskać jak najwięcej klientów, aby móc spać w spokoju bez myśli o nadchodzących wydatkach. Co jednak zrobimy w sytuacji, gdy brak nam środków na reklamę, a musimy pozyskać sporą liczbę klientów, aby opłacić wszystkie koszty firmowe? Z pomocną ręką wychodzą do nas umowy barterowe 🙂
Najłatwiej cały przebieg kampanii barterowej przedstawimy na prostym przykładzie: Prowadzimy siłownię, zakupiliśmy sporo nowego sprzętu za okazyjną cenę na kredyt, ale wielkimi krokami zbliża się okres letni, gdzie siłownie świecą pustkami. Nie mamy środków na drogie działania reklamowe. Zaczynamy szukać w sieci firm związanych z naszą branżą, z którą moglibyśmy wzajemnie się reklamować. Natrafiliśmy na kilka restauracji ze zdrowym jedzeniem, dwa sklepy sportowe, hurtownię odżywek oraz profesjonalnego trenera osobistego. Umawiamy się z właścicielami firm na spotkanie w celu omówienia szczegółów naszej współpracy.

Jaką formę może mieć barter?

Jesteśmy stroną która wychodzi z propozycją spotkania, więc musimy przygotować pomysł na plan naszej współpracy. Jaką formę może mieć nasza współpraca?
– Wzajemna wymiana materiałów reklamowych (ulotek, wizytówek plakatów) i umieszczenie ich w widocznym miejscu dla klientów
– Wspólna organizacja wydarzenia związanego z naszą branżą.
– Wspomnienie o zaprzyjaźnionej firmie na stronie internetowej / portalu społecznościowym.

Kwestie prawne umowy barterowej

Decydując się na zawarcie umowy barterowej ważne jest, aby wycena wymienianych usług nie budziła zastrzeżeń urzędu skarbowego.
Umowę barterową możemy zawrzeć w dowolnej formie: ustnej, pisemnej, e-mail, itp. Doradzamy jednak, aby umowa była jednak sporządzona na piśmie oraz podpisana przez osoby do tego uprawnione.

Już wkrótce więcej artykułów z serii
„Darmowe sposoby reklamy w sieci oraz reklamy lokalnej”

Informacje o pojawiających się nowych wpisach znajdziecie na naszym facebook’u